Szia, Vendég
Felhasználói név: Jelszó: Emlékezz rám

Téma: Keleti szél.

Keleti szél. 2015 jún. 13 19:49 #1

Ez elég érdekes lehetett! Bizonyára ma is előfordulhatott a kis távolságban eltérő szélirányos jelenség. Sajnos Füreden napközben ma túl erősen fújt, nem mertem jolléval kimenni. Pedig már van fock is Füleshez és a gyerek is szívesen lóg a trapézon. A star fock használatához még ki kell alakítani valami ideiglenes behúzó pontokat, mert a génua sínekről nem lehet rendesen zárni a kisebb orrvitorlát. A holnapi versenyen így másik hajóosztályban indulok.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Keleti szél. 2015 jún. 13 12:06 #2

Emlékszem, hihetetlen dolgokra. Mikor éles menetben a mellettem húsz ötven méterre egytakkon futó hajó hátszelezve futott. Vagy hátszélből élesmenetbe váltott a szél másodpercek alatt. Ilyent még mesélni sem mer az ember gyanúsitgatások nélkül. Ma az időképben szépen látszott hogy is van ez.
Mellékletek:
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Keleti szél. 2015 már. 05 11:49 #3

Ezekből nem csak kávét kínálnak. A stílús nyűgöz...idén is benézek.
Mellékletek:
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Keleti szél. 2015 már. 05 11:42 #4

Luxi. Elég sokat emlegetjük itt, akkor lássuk, ahogy én láttam tavaly elött a legendás sufniban. Jó volt mindíg kikötni fél órára- órára a daru alatt és benézni, az elmaradhatatlan kávéra (is...). Ezt láttam legutóbb, nem retusáltam, pedig már őrá is ráférne...Be kellett tennem, hogy a még kívülállók is tudják, a "siófoki Luxibungalló" mit is takar.
Mellékletek:
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Keleti szél. 2015 már. 03 12:51 #5

És képzeld, ezt a gyönyörűséget fokkal szerelve kérték.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Keleti szél. 2015 már. 03 12:49 #6

Zoli, mondasz valamit. Nagyon szerettem egyedül, az O jolle jó iskola volt nekem. Kedvelem ezeket a jollékat. A balatoni dingit mindíg megpróbálják újrahonosítani, emlékezzünk. Külföldön járva ( Luzern, Vierwald ) láttam gyönyörű kis jollét, gaffost , jó szélben versenyeztek egymással. Utánajárva rájöttem, nemzetközileg népszerű tipus, méretszabványos, az építése mestert követel. Nem azok a hobbiépítésű, rétegeltlemez dolgok. Balatonra lenne jó, gaffrendszerű szélbiztonsággal ( az optimistre gondoljatok) és evezős csónak is. Mint a régi dingik nálunk. Tavaly elött Luxinál járva találkoztam éppen azzal akit kerestem, hajóépítő aki a Balatonon épített már ilyent véletlen csoda, Mezősi Lacival. Róla beszélsz? Ez a Luxi féle barlang egy misztikus hely. Várj teszek fel képeket. Kiváncsi vagyok, hogy megy be. Mezősi Laci (talán nem haragszik érte).
Mellékletek:
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Keleti szél. 2015 már. 03 09:22 #7

Szerencsére már elkezdődött a visszaszámlálás, hogy mennyit kell még várni a vízre tételig. Egyre kevesebbet, mert közeleg az idő, hogy ismét hajózhassunk. Akkor majd személyesen talán jobban el tudunk beszélgetni néhány fröccs mellett.
Füles április elejére megfiatalodik Mezősi mester munkája nyomán, most nála van egy festésből és lakkozásból álló felújításon.
Így áprilistól már vízen leszünk, és amint kicsit melegebb lesz a Balaton, megcsináljuk a döntéspróbát. Még kezdő vitorlázónak számítom magam, szükség van még a határhelyzetek kitapasztalására, hogy meddig dőlhetünk borulás nélkül és hogyan kell szükség esetén korrigálni. Eddig az, hogy mindig van a hajóban olyan cucc, amit nem szeretnék megúsztatni, akadályozott ebben.
Azon is gondolkodom, hogy gyakorlásként néhány alkalommal elmegyek finnezni, az tűnik az önálló hajózás megtanulásához a legalkalmasabbnak.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Keleti szél. 2015 már. 03 08:12 #8

Visszagondolva, igen jó emlékeim vannak olyanokról, akiket túráink közben ismertünk meg, az úgynevezett "helyi vitorlázók". Őket versenyeken sohasem láttam. Tapasztaltam, szívük, lelkük a vitorlázás. Hajóik fenntartási gondját ezért is vállalták. Ez már jel, tagjai a közösségnek. Jó lenne, ha ők is jelen lennének itt, ahol a Balaton (esetleg más tó?) tizenötösei próbálnak történelmet csinálni. Milyen izgalmas lenne majd olvasni az elfajzott unokának, bezzeg a nagypapa (dédapa) még vitorlázott... Ám mit tapasztal az ilyen, ha erre a honlapra téved. A nagy nyüzsgők (mi) a saját vitorlázó életünkről sem árulunk el semmit. Szinte üres rovat. Dumálni azt tudunk. Vegye mindenki magára.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Keleti szél. 2015 feb. 13 10:54 #9

Én inkább olvasgatnám a fórumot, írni nem igazán tudok. Saját élményem nem igazán van, a legtöbbről a flotta élőben tudomást szerzett. Hozzá tartozik, hogy sajnos keveset vitorlázom, azt is csak az elmúlt tizenegykét éve.
Ami a dilemmát illeti, szedtem már fel horgonyt 15-ös orrában erős hullámzásban. Én inkább attól tartottam, hogy a hullám hátán emelkedő hajó inkább beleránt a vízbe, minthogy a horgonnyal le lehetne fúrni a hajó orrát. A horgonyt én a hajó föl-le mozgásával az orrbikára kötött kötél segítségével szoktam feltépni. No para. Trükkösebb a hajó orrában talpon maradni az imbolygó vizes fedélzeten. + lemosni a horgonyt az iszaptól, mielőtt felkerül a deckre.
Borulásokról csak annyit, egyszer volt részem benne. Nem is volt túl nagy szél, kaptunk rá egy ráfújást, amire jött mégegy, és ennyi. Versenyben voltunk. A sottok le voltak kötve, és mire el tudtuk dobni, dobtuk a hajót is. Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy a tizenötösök túl vannak vitorlátva, és mi meg túlfeszítettük a húrt az eredmény érdekében.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Keleti szél. 2015 feb. 13 10:07 #10

Nézegetem itt a Fórumot (magamat hi....) nem nagyon írtok. Hát igen, sok a hajótulajdonos és kevesebb a vitorlázó. Olvasom és újra eszembe jut örök bizonytalanságom, horgony kiemelés nyílt vízen álló hajóban viharos szélben erős hullámzásban. Kölyökkorom O-jollés idejéből van bennem egy félelmetes kép, egy ilyen horgonyemelésről, a befúró jolléról, borulásról. Tapasztalt versenyző. Aztán jött a sztáros időszak, nem borulunk, itt a kíl, hajrá! Meg is feledkeztem róla. Lett a SOBRI. Benne a betyárbútor, rádió, fényképezőgép, távcső meg mindenféle költséges, víznembíró dolog. Félelmetes kép, mikor jön a probléma a horgonyemeléssel kapcsolatban. Mind a két alkalommal nagyon féltem. Egyáltalán, volt rá okom? Tizenötösök álltak horgonyon, nád elött tárolva, soha nem hallottam borulásról. Pedig ezek ott álltak minden időben. Aztán a horgászók is gyakran kerülhettek ilyen helyzetbe tizenötössel. Nem hallottam borulásról. Szokatlanul vihartűrő hajó volt a SOBRI, tudtam ezt róla de ilyen esetben mindíg éreztem a talpam alatt a félelmetes bizonytalanságot, befúrunk. Ma is meggyőződésem, egy tizenötös képes ilyen helyzetben lefúrva borulni, ezt éreztem élőben. Hogy mégsem, nagy szerencsének vettem. Nemrégen valaki említette, egyszer elvágta inkább a horgonykötelet és horgony nélkül ment tovább, biztonságosabbnak látta. Ma sem tudja, jól tette-e. Erre nem tudtam válaszolni. Nem lenne rossz, ha hozzászólna itt valaki, aki szélben is szokott vitorlázni. Talán borulás mellett tippel. Nyugodtabb lennék.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Keleti szél. 2015 feb. 03 08:33 #11

Minden átméretezés során (a kép kicsinyítésére gondolok) tűnnek el részletek a képből, mert a kisebb méret kevesebb képpontot tartalmaz. Ahhoz, hogy a képeid az eredeti minőségben legyenek láthatóak, úgy kell beilleszteni, hogy rájuk kattintva teljes méretben megnyíljanak. A galériák ezt szokták tudni, itt is kitaláljuk, hogy hogyan kell megoldani.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Keleti szél. 2015 feb. 02 14:52 #12

Zoltán, köszönöm a tanítást is. Nem vagyok a PC mestere, mint betanított majom működöm. Azt látom, képeim kisebb részletei eltünnek. Majd ezentúl számítok rá.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Keleti szél. 2015 feb. 02 14:35 #13

Kedves Géza,
A kép nagyon jó, tökéletesen visszaadja a történet és a helyszín hangulatát. Valóban, a viharos délit és dél-keletit nem szabad Révfülöpön kockáztatni. Nekünk a dél-keletivel Füreden, a hajóállomás melletti kikötőben voltak gyászos tapasztalataink. Tényleg jobb volt elmenekülni előle valami védett helyre.

A nagyméretű képek beszúrásához a "kép hivatkozása" ikont kell használni. Előtte valami tárhelyre (képfeltöltés.hu, stb.) kell a képet feltölteni. Mivel a fórum szerverére rendszergarázdálkodhattam, a képedet szépen lementettem az egységek képei közé, onnan csatoltam a linket.
Utolsó szerkesztés: 2015 feb. 02 14:38 Írta: Székely Zoltán.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Keleti szél. 2015 feb. 02 12:18 #14

Tényleg nem értem, a dolgot. Tovább nem kisérletezem, nem akarom összeszemetelni itt a fórumot. A hozzáférőt kérem, törölje le a kisérleteket. Az eredetieket csak kis jelzésekként tudom betenni, Zoli valahogy szép nagyban tetted be. ?.

Utolsó szerkesztés: 2015 feb. 02 14:05 Írta: Székely Zoltán.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Keleti szél. 2015 feb. 02 12:07 #15

Megint kisérleteznem kell. Nem tudom, mennyi bitet fogad a fórum képekben. A rajzokra gondolok. Zoli, köszönöm az új dicséreted. Meglepett a betett kép részlettelen megjelenése, látom, próbáltál javítani. Most kinagyított részlettel próbálkozom itt, érezzem a fórum képlehetőségeit. A történet egyszerű. Este északi partiszéllel érkeztünk Révfülöpre. Letanyáztunk, reggel átmegyünk Lacajba. A 22 órás hirekben hallottuk, déli erős jön. Megijedtem, Révfülöpön ez éppen telibetalál. Szerelés, nyomás át a déli partra. Ott elkapott az aláfújó északi, szerencsére a kikötő elött. A fokksekli elpattant, kapkodás, mindent le és aztán gyalog betóltam a hajót a kikötöbe, ugye, köztudott trükk. Azokat a gyönyörű villámfényes színeket nem felejtem el. Ez a kép. Egérrel írtam, az XP rajzprogramjával, kevés NERO segítséggel. Semmi különös trükk.
Mellékletek:
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Keleti szél. 2014 nov. 12 10:57 #16

Az egyik csak nem titkos...nem értem.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Keleti szél. 2014 nov. 11 12:15 #17

A hajó rajtszámos listák nálam vannak. Összesen 4 féle. Ezekből a Luxival egyeztetve csináltam egy 5. verziót.
Konkrét kérdésre szívesen válaszolok (ha tudok), de a listát egyenlőre nem teszem közszemlére.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Keleti szél. 2014 nov. 11 12:07 #18

Aladár! El vagy tévedve. A fórumozás nam az osztálykapitány feladata.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Keleti szél. 2014 nov. 11 08:33 #19

ATOS nem értelek. Mi köze ehhez csak a kapitánynak? Jobb lett volna, ha a hajódról és magadról tettél volna be valamit. Ha már vetted a fáradtságot. Vagy éppen most teszed fel és kerüljük egymást? Akkor bocs.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Keleti szél. 2014 nov. 11 07:05 #20

A osztály kapitány feladata lenne ezekre válaszolni, de úgy tűnik nincs a közösség dolgaira ideje, kedve , érdeklődése, stb.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Keleti szél. 2014 nov. 10 08:14 #21

Zoli, látom írtál a 15ösben. Nem nagy az érdeklődés. Luxi feltehetné azt a rajtszám régi listát amit említett. Unokázik, azt hiszem. Nem ér rá. Én meg úgy vagyok, nem merek beírni, nagyon elszaporodtam itt a végén nevetséges lesz. Az is igaz én sem nagyon igyekeztem ebben a történet ügyben, restellem siettetni azokat akik erre vonatkozóan igértek valamit. Annak is örültem, hogy igérték. Ellenben legalább az itt szereplők tehetnének fel képeket a hajójukról, magukról. Szinte a jelent sem lehet dokumentálni. Van 15-ös flotta?
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Keleti szél. 2014 okt. 12 10:09 #22

A könyveim közt válogatva a napokban, kezembe került Cholnoky Jenő: BALATON c. könyve. Érdekes emlékem. Nagyon szerencsés lehettem, itt születtem a Balaton mellett. A másik, itt helyben egy kitűnő vezetésű vitorlás szakosztály működött ahol vitorlázni tanulhattam. Mislyei Sándor, Kompolthy Tivadar....a víz "Prófétája" aki Cholnokyt lelki edzés címen a néppel elolvastatta. Ez a könyv ma is Balaton alapmű. Ha nem olvasom, bizonytalanabbak lettek volna a túráim is. A könyv ennek a víznek, öbleinek időszaki mikroklímáit is leírja. Versenyeken nagy hasznom volt az ismerete. Ami most eszembe jutott, a keleti szél.A könyv erről írja, ritka. Öregebbek, évekkel ezelött kezdtünk beszélni arról, mennyi keleti szél van. Az ötvenes években nyaranta egyszer- kétszer volt keletink versenyeken. Emlegettük is, mint különlegest. Legfárasztóbb vizi élményem keleti szél okozta. Álmomban sem jöjjön elő. Keszthelyről hazafelé vontában, bejön egy keleti frissülés. Lekötünk, horgonyra, szerelés, grószcsere frissülésre, mosatlan étkészlet zsákba pad alá stb. .a szél és a hullámok gyorsan megnőttek , hatos hetes. Táncolunk, ha előremegyek horgonyt emelni befúrunk (jajj láttam ilyent) ha nem veszem fel oldalról borít. Szokatlanul nagyok lettek hamar a hullámok Szemesi part két km., közelben senki. Aztán valahogy felvettem, , viharfokkal vissza hátszelezve. Keserves izgalmas befordulás, kövön elöbb tört hajó mellett Lellére. Ott is aludtunk. Akkor határoztam el, mégis csak kell motor. Ott vénültem meg? Szóval Cholnoky a keletiről mint ritka balatoni szélről írt. Mára ez mintha megváltozott volna. Nem?
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Oldalmegjelenítési idő: 0.157 másodperc
Az oldal motorja a Kunena fórum